
- Razno
Zgodovina poslovnega obdarovanja

Delite novico
1.Starodavne civilizacije in darila:
- Egipt: V starodavnem Egiptu so faraoni pogosto obdarovali svoje zavezniške države in pomembne osebnosti z darili, kot so dragoceni predmeti, začimbe in umetniška dela, kot simbol moči in za krepitev političnih in trgovinskih odnosov. Ta darila so bila način, kako utrditi zaveze in spoštovanje.
- Kitajska: V starem Kitajskem cesarstvu so bili darili med diplomati in vladarji del običajnega poslovnega protokola. Poleg tega so bili običajna darila tudi v trgovinskih odnosih, kjer so bili dragoceni materiali in redke surovine pogosto darovano v zameno za ugodne trgovinske pogoje.
- Rim: Tudi v rimskem imperiju so cesarji in vladarji uporabljali darila za utrjevanje svojega položaja in za spodbujanje zavezništev z drugimi vladarji, trgovci in političnimi partnerji. Darila so pogosto vključevala predmete, kot so bronasti kovanci, skulpture in okrasni predmeti, ki so simbolizirali moč in vpliv.
2.Sodobna zgodovina promocijskih daril:
- ZDA, 20. stoletje: Prvi podjetniki, ki so se začeli ukvarjati s promocijskimi darili, so bili pogosto specializirani za izdelavo predmetov z logotipi podjetij in blagovnimi znamkami. Eden od pionirjev v tem področju je bil The Advertising Specialty Institute (ASI), ustanovljen leta 1900 v ZDA. To podjetje je začelo ponujati personalizirane promocijske izdelke, kot so pisarniški material, skodelice, klobuki in majice z logotipi podjetij. Tovrstna darila so bila prvotno uporabljena kot orodje za oglaševanje in povečanje prepoznavnosti blagovnih znamk.
- Promocijska darila v zgodovini trženja: V začetku 20. stoletja so se promocijska darila začela uporabljati predvsem na sejmih in dogodkih, kjer so podjetja ljudem podarila majhne predmete, kot so nalepke, pisala, in skodelice, da bi okrepila svojo prisotnost na trgu. Sčasoma so ta darila postala ključna v trženjski industriji, zlasti v 50. letih, ko so podjetja začela prepoznavati potrebo po ohranjanju odnosov s strankami in povečanju prepoznavnosti blagovnih znamk.
- Dokazi o rasti industrije: Po podatkih The Advertising Specialty Institute (ASI), so v zadnjih desetletjih promocijska darila postala ena izmed najbolj rabljenih marketinških strategij. V poročilu iz leta 2019 so ugotovili, da je industrija promocijskih izdelkov v ZDA generirala več kot 24 milijard dolarjev letnega prihodka.
Zaključek: Zgodovinsko gledano so darila, bodisi v obliki dragocenih predmetov bodisi promocijskih izdelkov, del poslovne kulture že od pradavnine. V modernem trženju pa so poslovna in promocijska darila začela dobivati obliko strategij, usmerjenih k povečanju prepoznavnosti blagovnih znamk in krepitvi odnosov z obstoječimi in potencialnimi strankami. Dandanes je industrija promocijskih daril ključni del marketinške prakse po vsem svetu.