
- Razno
Se želite s stranko poročiti, ali le preživeti čudovito noč?

Delite novico
RAZLIKA MED PRODAJO IN USTVARJANJEM BLAGOVNE ZNAMKE
Kaj imajo skupnega Apple, Coca Cola, Nike? Imaš rad njihove artikle? Kakšna asociacija se ti poraja, ko slišiš njihova imena? V veliki večini bo reakcija pozitivna. Verjetno se sprašuješ, ZAKAJ? Odgovor je v njihovi blagovni znamki, na kateri gradijo že mnogo, mnogo let. Bodi pozoren na reklamo za Coca Colo ali novi iPhone. Ti kdaj med reklamo rečejo: “Kupi me!”? Nikoli! Ustvarjajo zgodbo, katere del si želiš postati sam. Želiš si izkušnje, ki jo ponujajo. Želiš si biti del njihove zgodbe in s tem si želiš kupiti njihove artikle.
Prodaja pa je nekaj, kar storiš hitro in se potem ne oziraš in zmeniš več za stranke. Veliko lažje je prodati, kot pa ustvariti zaupanja vredno blagovno znamko, saj se le ta ustvarja z leti dobrega dela. To seveda ne pomeni, da nikoli ne narediš napake. Sploh ne. Ljudje smo in delamo napake. Pomembno pri ustvarjanju dobre blagovne znamke je, da znaš tudi napake obrniti v svoj prid in jih popraviti na način, da stranka dobi občutek zaupanja, da bo pri nakupu pri tebi zavarovana. Stati moraš za svojimi odločitvami, storitvami in produkti. Stranka mora vedeti, da boš v primeru, ko gre kaj narobe, zadevo rešil.
ENOSTAVNOST
Poleg že omenjenega, je v današnjem svetu, v katerem živimo, enostavnost uporabe in celotne izkušnje s tvojo blagovno znamko izjemnega pomena.
Kaj slišite na predstavitvah novih Apple-ovih proizvodov? Neštetokrat slišite besedne zveze:
• IT IS AS SIMPLE AS THAT!
• IT IS SO SIMPLE!
• WITH ONLY A SWIPE OF YOUR FINGERS
Naj podam primer na osnovi promocijskih in poslovnih daril, s katerimi se ukvarjam.
Pred leti je bilo tako, da so stranke kupovale artikle pri ponudnikih poslovnih daril in jih nosile do svojih tiskarjev v tisk. Že tu se pojavi težava, saj mora stranka najprej kupiti poslovna darila in jih nato še dostaviti tiskarju. To je tudi najmanj, kar stranki jemlje čas.
Problem lahko nastopi, ker stranka ne ve, če bo tiskar sploh lahko potiskal njene izbrane artikle (nima ustrezne barve, nima ustreznega stroja, ne pozna tehnike, ki je potrebna za določen artikel…). Stranka se mora vrniti k prodajalcu, zamenjati artikle in jih ponovno dostaviti tiskarju, kar se lahko ponavlja, dokler se nekako ne uskladijo.
Da ne govorim o primeru, da se artikel poškoduje pri tisku, ali da tiskar dobi že poškodovan artikel. Stranka prejme klic s strani tiskarja in mora neljubo situacijo rešiti – ponovna izguba dragocenega časa.
Zato v našem podjetju skupaj z artikli ponujamo tudi brandiranje le-tega. Stranka pride, pokliče ali pa naroči preko spleta, mi uredimo vse ostalo. Hitro, neboleče in enostavno :).
PUSTITE ZAPUŠČINO
Da boš pomemben čez 50 let, moraš ustvariti blagovno znamko. Zato moraš delati DRUGAČE od ostalih, narediti vtis, vplivati na mlade, se oglaševati na način, ki si ga bodo ljudje zapomnili. Pri slednjem naj omenim, da je TV pozabljena, saj nam oglase vsiljuje in ponuja take, ki so za nas nerelevantni. Zato jih preskakujemo (še posebej ZDAJ v dobi opcije časovnega preskoka). Pomembna so socialna omrežja, kjer dobivaš oglase, ki so premišljeni in usmerjeni v naše interese, pomemben je radio z oglasi, ki so nemoteči in vkomponirani v program, pomembna so premišljena poslovna oziroma promocijska darila. Slednja – dokazano, najdlje ostanejo v našem spominu. Dobro in kvalitetno darilo s primernim logotipom (s tem mislim na pozicijo, velikost ter barvo logotipa glede na izbran artikel) ostane v našem spominu lahko tudi 7 let. Vsakič, ko stranka v roke prime tvoje darilo, bo pomislila nate in tako si se ji nevsiljeno zasidral globoko v njihov spomin. Poleg tega z darili ustvarjaš dolg. In dolg VEDNO prodaja. Daj darilo, o katerem se bodo pogovarjali pri večerji ali poslovnem kosilu. To nikakor ne pomeni, da moraš izbirati najdražja poslovna darila, ampak da izbereš darila, ki bodo tvoje stranke ganila in se jim vtisnila v spomin. Daj jim nekaj uporabnega, saj večkrat, ko ga bodo uporabljali, večkrat bodo pomislili NATE. Če boš ustvaril blagovno znamko, boš prodal več kot katerikoli prodajalec, saj bodo stranke iskale TEBE.
NE BODI NEUČAKAN
Blagovna znamka ne nastane preko noči. Za ustvarjanje blagovne znamke si moraš vzeti čas, kar je Ahilova peta današnje mladine. Želijo vse TAKOJ ZDAJ! Če bi mlade vprašal, ali bi rad imel 3 milijone evrov čez tri leta ali 20 milijonov evrov čez 11 let, bi večina vzela 3 milijone.
Takoj in zdaj lahko le prodaš, ne moreš pa zgraditi blagovne znamke. Blagovna znamka zahteva VELIKO časa in je zato VEČNA! Z blagovno znamko se s strankami poročiš, zato HITI POČASI.