• Razno

Kako oblikovati logotip, da bo sijal na vseh tehnikah brendiranja

  • calendar 18. 4. 2025.
  • user Jure Zajc
Slika: NOVICE

Od sitotiska do vezenja – pameten dizajn logotipa zagotavlja vrhunski izgled v vsakem formatu

Oblikovanje logotipa je ključni korak v gradnji prepoznavne blagovne znamke. A še tako estetsko dovršen logotip lahko izgubi svojo moč, če ni prilagojen različnim tehnikam brendiranja – naj bo to tisk na majice, gravura na kovino ali vezenje na tekstil. Zato je pomembno, da že v fazi oblikovanja upoštevamo vsestranskost uporabe.

1. Preprostost je moč

Logotipi z veliko podrobnostmi so morda videti osupljivo na zaslonu, a izgubijo ostrino pri manjših dimenzijah ali tehnikah, kot je vezenje. Preproste linije, jasne oblike in kontrastne barve omogočajo, da logotip ohrani berljivost in prepoznavnost na vseh podlagah.

2. Enobarvna izvedba je obvezna

Logotip mora imeti tudi svojo enobarvno različico – to je nujno za tehnike, kot so žigosanje, lasersko graviranje ali tisk na embalažo, kjer barvna reprodukcija ni mogoča. Če logotip tudi v enobarvni verziji ohrani svojo identiteto, je to znak odličnega dizajna.

3. Prilagodljivost velikosti

Dober logotip mora biti vektorski – to pomeni, da se lahko poljubno poveča ali pomanjša brez izgube kakovosti. Poleg tega je priporočljivo imeti več različic logotipa: osnovno (horizontalno ali vertikalno), ikonsko (samo simbol) ter različice s sloganom ali brez.

4. Barvna paleta z mislijo na tisk

Uporaba barv, ki se dobro reproducirajo v različnih tehnikah, je ključnega pomena. Pantone barve, CMYK in RGB vrednosti naj bodo jasno definirane, oblikovalci pa naj se izogibajo prelivom in prosojnosti, ki so pogosto problematični pri tisku.

5. Testiranje na različnih materialih

Preden logotip zaključno potrdimo, je priporočljivo testiranje na različnih materialih – papir, tekstil, plastika, kovina. Tako dobimo realno sliko, kako se obnaša v praksi in kje so morebitne šibke točke.

Primer iz prakse: Logotip podjetja “Gozdna Kava”

Blagovna znamka “Gozdna Kava”, ki se ukvarja s prodajo trajnostno pridelane kave, je svoj logotip oblikovala z mislijo na vsestransko uporabo. Njihov logotip vsebuje stilizirano silhueto kavnega zrna, obdano z vejico jelke – simbol gozda.

  • Preprosta silhueta omogoča jasno vidnost tako pri tisku na embalažo kot tudi pri laserski gravuri na kovinske lončke.
  • Ima enobarvno različico, ki deluje brezhibno na žigosanih lesenih darilnih škatlah.
  • Za vezenje na predpasnike uporabljajo poenostavljeno verzijo, brez drobnih detajlov, kar omogoča čiste linije tudi pri majhnih šivih.
  • Logotip so zasnovali kot vektorsko datoteko (.SVG in .PDF), kar omogoča popolno prilagodljivost velikosti in medijev.

Zaradi premišljenega dizajna logotipa lahko “Gozdna Kava” svojo znamko dosledno in profesionalno predstavi na vseh stikih s strankami – od spletne strani do fizičnih izdelkov.voljstva.